[1] احمدی، محمد (1398). بررسی شیوه بازنمایی پدیدۀ پلاسکو در رسانۀ تلگرام، آفاق علوم انسانی، 3(27)، 29-48.
[2] البرزی دعوتی، هادی؛ ولدبیگی، عبدالشریف؛ و سمردپی، مریم (1396). نقش رسانههای جمعی در هدایت افکار عمومی در مواجهه با مخاطرۀ آبی. مدیریت مخاطرات محیطی، 4(4)، 367-381.
[3] الوندی، علیرضا؛ خجسته باقرزاده، حسن؛ رحمانزاده، سید علی؛ عقیلی، سید وحید؛ و عابدینی، حسن (1401). تحلیل محتوای نظرات کارشناسان در زمینۀ پوشش اخبار مخاطره در صداوسیما (سالهای 1390 تا 1399). مطالعات میانرشتهای ارتباطات و رسانه، 5(16)، 141-164.
[4] ترزیس، جرج (1384). نقش رسانهها در دوران مخاطره، ترجمۀ عباس محمدی شکیبا، پژوهش و سنجش، 42 و 43، 203-216.
[5] سورین، ورنر جوزف؛ و تانکارد، جیمز (1393). نظریههای ارتباطات، ترجمۀ علیرضا دهقان، تهران: مؤسسۀ چاپ و انتشارات دانشگاه تهران.
[6] شمس، مرتضی؛ میناوند، محمدقلی؛ و صبوری، شهابالدین (1398). نحوه پوشش خبری مخاطره در خبر تلویزیونی صداوسیما (مطالعۀ موردی: مخاطرۀ پلاسکو در شبکۀ خبر)، رسانه، 30(4)، 29-47.
[7] ضیاییپرور، حمید (1395). سبقت شبکههای اجتماعی از رسانههای رسمی در پلاسکو، روزنامۀ ایران، شمارۀ 6413، تهران.
[8] نصراللهی، اکبر؛ و پیشنمازی، پروانه (1396). آسیبشناسی عملکرد رسانهها در پوشش خبری حادثۀ پلاسکو، چهارمین کنفرانس جامع مدیریت مخاطره و HSE، تهران.
[9] Arbon, J. J., Kern, J. M., Morris-Drake, A., & Radford, A. N. (2020). Context-dependent contributions to sentinel behaviour: audience, satiation and danger effects. Animal Behaviour, 165, 143-152.
[10] Baykal Fide, E. (2022). Turkish Newspapers Wildfire Coverage During the Summer of 2021, Kent Akademisi Dergisi, 15(4):2110-2127.
[11] Kwok, L., Lee, J., & Han, S. H. (2022). Crisis communication on social media: what types of COVID-19 messages get the attention?. Cornell Hospitality Quarterly, 63(4), 528-543.
[12] Liu, B. F., Jin, Y., & Austin, L. (2023). Digital crisis communication theory: Current landscape and future trajectories. In Public Relations Theory III (191-212). Routledge.
[13] Mirbabaie, M., Stieglitz, S., & Brünker, F. (2022). Dynamics of convergence behaviour in social media crisis communication–a complexity perspective. Information Technology & People, 35(1), 232-258.
[14] Ruan, W. Q., Zhou, Y., Li, Y. Q., Su, X. W., Zhang, S. N., & Deng, F. (2023). Spread the Word: Secondary Crisis Communication of Unethical Destination Incidents via Social Media. Journal of Travel Research, 00472875231195731.
[15] Sanchez, D., Eagleston, H., Anker, B., Jenkins, L. T., & Gunda, T. (2021). Not all disasters are created equal: An evaluation of water issues in fire and hurricane media coverage in the United States. Water, 13(24), 3655.
[16] Williamson, R. (2019). Seeing for Himself: Harold Holt, Bushfire and Newspaper Depictions of Prime Ministerial Empathy. Journal of Australian Studies, 43, 249 - 261.
[17] Yeoman, F., & Morris, K. (2022). The Agenda-Setting Power of Fake News. The Palgrave Handbook of Media Misinformation, 265-278.
[18] Zhang, J., Xie, C., Chen, Y., Dai, Y. D., & Yi-Jun, W. (2023). The matching effect of destinations’ crisis communication. Journal of Travel Research, 62(3), 491-516.