- بیرو، آلن (1370). فرهنگ علوم اجتماعی، ترجمة باقر ساروخانی، تهران: کیهان: 73.
- پرتال وزارت کشور. انتقاد وزیر کشور از صداوسیما. بازیابی در تاریخ 27/5/94 از:www.moi.ir
- خبرگزاری ایسنا. آمار تلفات توفان و سیل به نقل از استاندار مازندران. بازیابی در تاریخ 14/6/95 از:www.isna.ir
- خرسند، مسعود (1387). روزنامهنگاری بحران؛ رسانهها و حوادث غیرمترقبه. تهران: فصلنامة رسانه: 14-12.
- دادگران، محمد (1385). مبانی ارتباطات جمعی. تهران: مروارید: 106.
- دهقان، علیرضا (1391). گفتگو درباره نظریه مسئولیت اجتماعی رسانهها. بازیابی در تاریخ 29/6/94 از:www.hamshahritraining.ir
- ساروخانی، باقر (1371). جامعهشناسی ارتباطات؛ تهران: اطلاعات: 65.
- سایت بحران نیوز، انتقاد معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران از صداوسیما. بازیابی در تاریخ 28/6/94 از: www.bohrannews.com
- سورین، ورنر؛ تانکارد، جیمز (1384). نظریههای ارتباطات، ترجمه علیرضا دهقان. تهران: انتشارات دانشگاه تهران: 220.
- شریفی، طیبه (1389). بررسی نقش رسانههای محلی در مدیریت بحرانهای طبیعی (مورد سیل) در استان گلستان از دیدگاه روزنامهنگاران استان. تهران: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
- فرهنگ لغات آنلاین. بازیابی در تاریخ 30/6/94 از: www.vajehyab.com
- معتمدنژاد، کاظم (1385). وسایل ارتباط جمعی. تهران: دانشگاه علامه طباطبایی: 5.
- مهدیزاده، سیدمحمد (1392). نظریة برجستهسازی توسط رسانهها. بازیابی در تاریخ 8/6/94 از:www.rasekhoon.net
- مقیمی، ابراهیم (1393). دانش مخاطرات برای زندگی با کیفیت بهتر و محیط پایدارتر، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
- مقیمی، ابراهیم (1393). چرا دانش مخاطرات؟(1) (تعریف و ضرورت). فصلنامة علمی– پژوهشی مدیریت مخاطرات محیطی (دانش مخاطرات)، سال اول، شمارة اول.
- مهدیزاده، سیدمحمد (1389). نظریههای رسانه: اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقادی، تهران: همشهری: 58، 90.
- نصراللهی، اکبر (1389). مدیریت پوشش خبری بحران در رسانههای حرفهای. تهران: دفتر مطالعات و توسعه رسانهها: 44، 224، 245، 283 و 474.
- نصراللهی، اکبر (1393). راهنمای پوشش خبری در رسانهها. تهران: خبرگزاری فارس: 57، 119.
- نصراللهی، اکبر (1394). بحران در مدیریت بحران. روزنامة جام جم. شمارة 4273. بازیابی در تاریخ 9/6/94 از: www.jamejamonline.ir
20 -Barnes, M.D.; Hanson, C.L.; Len, N.; Meacham, A.T. & McIntyre, E.(2008). Analysis of Media Agenda Setting during and after Hurricane Katrina, American Journal of Public Health, 98, 4, p. 604. DOI: 10.2105/AJPH.2007.112235
21- Boczkowski, Pablo J. & Mitchelstein, Eugenia (2013). The News Gap: When the Information Preferences of the Media and the Public Diverge. ISBN: 9780262528269
22-Gruning. J. E, (1992). Excellence in Public relations and communication management. Lawrence Erlbaum Associates, NewJersey , P. 45. ISBN: 1136691758, 9781136691751
23- Kaklauskas, A.; Amaratunga, D. & Haigh, R. (2009). Knowledge Model for Post-Disaster Management. International Journal of Strategic Property Management, 13, p. 117-128. DOI: 10.3846/1648-715X.2009.13.117-128
24- Moeller, S.D. (2006). Regarding the pain of others: Media, bias and the coverage of international disasters. Journal of International Affairs, 59, 2, p. 173-196. ISBN: 0203835956, 9780203835951
25-Oxford advanced learners dictionary (1995). oxford: oxford university press. P.276
26- Pohle. G. & Hittner. J. (2008). Attaining sustainable growth through corporate social responsibility. IBM Global Business Services. ISBN: GBE03019-USEN-02