[1]. آریاپوران، سعید (1394). «مقایسۀ ابراز هیجان، سواد هیجانی و خودکارامدی اجتماعی در کودکان با و بدون ناتوانیهای یادگیری»، مجلۀ ناتوانیهای یادگیری، 5، 2، ص 91-74.
[2]. احمدی، ابراهیم (1391). «رابطۀ همخوانی احساس و ابراز هیجان مثبت با سلامت روانی: بررسی کارکرد اجتماعی هیجان»، مجلۀ تحقیقات روانشناختی، 4، 14، ص 55-41.
[3]. اسدی حسنوند، اسد؛ سودانی، منصور؛ و عباسپور، ذبیحالله (1396). «اثربخشی درمان راه حلمحور به شیوۀ گروهی بر کاهش پرخاشگری مادران آسیبرسان»، پژوهشهای روانشناسی بالینی و مشاوره. 7، 2، ص 104-90.
[4]. افشانی، سید علیرضا؛ امامی، شرمین؛ و میرمنگره، اکرم (1393). «دینداری و رفتارهای پرخطر»، فصلنامۀ توسعه اجتماعی ،9، 2، ص 158-131.
[5]. بهرامی، افسانه؛ و بهاری، فرشاد (1395). «مقایسۀ اثربخشی رویکرد راه حل- مدار با استراتژیک به شیوه گروهی بر میزان خودکارامدی دانشآموزان دورۀ راهنمایی»، فصلنامۀ تعلیم و تربیت، 32، 2، ص 149-131.
[6]. پرس بوری، جک؛ اکترلینگ، لینیس؛ و مک لی، جی ادسون (1388). ایدهها و ابزارهای مشاورۀ کوتاهمدت، ترجمۀ جمشید جراره و خلیل اسماعیلپور، تهران: رشد فرهنگ.
[7]. حسنی، جعفر؛ و شاهقلیان، مهناز (1393). «ابرازگری هیجانی، کنترل هیجانی و دوسوگرایی در ابراز هیجان در دختران فراری و بهنجار»،
فرهنگ مشاوره و رواندرمانی ،5، 17، ص 117-134.
[8]. حیدری، ناصر؛ پورابراهیم، تقی؛ خدابخشی کولایی، آناهیتا؛ و مصلینژاد، لیلا (1392). «رابطۀ سبک هیجانی و تابآوری در برابر مصرف مواد مخدر در دانشآموزان پسر دبیرستانی»، مجلۀ دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 12، 8، ص 610-600.
[9]. داودی، نرجس بیگم (1397). اثربخشی درمان کوتاهمدت راه حلمحور بر افسردگی و کیفیت زندگی زنان دارای سقط مکرر، پایاننامۀ کارشناسی ارشد. دانشگاه علوم پزشکی جندیشاپور اهواز.
[10]. رفیعینیا، پروین (1380). «رابطة سبکهای ابراز هیجان با سلامت عمومی در دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس»، مجلۀ روان، 13، 3، ص 248-238.
[11]. زارع، مهدی؛ شفیعآبادی، عبدالله؛ پاشا شریفی، حسن؛ و نوابینژاد، شکوه (1386). «اثربخشی گروهدرمانگری عقلانی – هیجانی- رفتاری و رواننمایشگری در تغییر سبکهای ابراز هیجان»، مجلۀ روانشناسی تحولی، 4، 13، ص 41-25.
[12]. سردارپور، مسلم؛ زرگر، یدالله؛ بساکنژاد، سودابه؛ و مهرابیزاده هنرمند، مهناز (1395). «اثربخشی درمان تحلیل تبادلی بر صمیمیت اجتماعی و راهبردهای مقابله با فشار روانی در دانشجویان»، فصلنامۀ دستاوردهای روانشناسی بالینی، 2، 1، ص 102-85.
[13]. شفیعآبادی، عبدالله؛ و ناصری، غلامرضا (1365). نظریههای مشاوره و رواندرمانی، تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
[14]. صرامی، نسبه؛ یزدخواستی، فریبا؛ و عریضی سامانی، حمیدرضا (1396). «اثربخشی سایکودراما با محتوای تحلیل رفتار متقابل بر تنظیم هیجانی و عملکرد اجتماعی انطباقی دختران نوجوان بدسرپرست»، مجلۀ روانشناسی بالینی،9،4، ص 94-83.
[15]. طباطبایی، محمود؛ معماریان، سپیده؛ غیاثی، مهناز؛ و عطاری، عباس (1392). «سبکهای ابراز هیجان و باورهای فراشناختی بیماران مبتلا به اختلال افسردگی اساسی»، مجلۀ تحقیقات علوم رفتاری، 11، 5، ص 11-1.
[16]. لطفی، علی؛ و معتمدی، عبدالله (1395). «بررسی اثربخشی درمان راه حلمدار کوتاهمدت بر افزایش تابآوری نوجوانان پسر در معرض خطر در یکی از شهرکهای نظامی»، فصلنامۀ روانشناسی نظامی، 25، 7، ص 49-37.
[17]. محمدی دهچشمه، مصطفی (1392). تحولات جمعیتی و مخاطرات انسانی در بومشهر ایرانی، دومین کنفرانس بینالمللی مخاطرات محیطی، ص 14-1.
[18]. میری، میرنادر؛ بهرامی احسان، هادی؛ و بهرامیزاده، حمید (1391). «رابطۀ سبکهای تربیتی ادراکشدۀ پدر و رفتارهای پرخطر»، مجلۀ علوم روانشناختی، 11، ص 91-78.
[19]. میکائیلی، نیلوفر؛ قاسمینژاد، محمدعلی؛ و مولوی، پرویز (1396). «بررسی نقش خوددلسوزی و ابرازگری هیجانی در پیشبینی خود افشاییِ برخط در دانشجویان استفادهکننده از شبکههای اجتماعی»، مجلۀ فرهنگ در دانشگاه اسلامی، 7، 3، ص 352-337.
[20]. نظرانداز، سارا؛ و تورانی، سمیه (1391). اثربخشی مشاورۀ گروهی به شیوۀ گشتالتی بر تغییر سبکهای ابراز هیجان و سلامت روان دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد. سومین همایش ملی مشاوره.
[21]. نظری، محمدعلی؛ و نوابینژاد، شکوه (1385). «بررسی تأثیر مشاورۀ راه حلمحور بر رضایت زناشویی زوجین هر دو شاغل»، فصلنامۀ تازهها و پژوهشهای مشاوره، 5، 20، ص 80-53.
[22]. وایز، لوری؛ و وایز، جاناتان (1386). رهایی از وابستگی روانی. ترجمۀ پروین قاسمزاده. تهران: دنیای نو.
[23]. Apter, M,. (1994). The dangerous edge.The psychology of excitement, 20,153-155.
[24]. Berne, E. (1972). What do you say after you say hello? London: Corgi.
[25]. Buelow . M. T. (2005). The influence of cognithve, personality and social variables: predicting changes in Risky Behaviors over a Two – Years Interval. Ohio University :College of Arts and Science.
[26]. Brody, L.R, & Hall, J.A. (2008). Gender and emotion in context. In: Lewis M, Haviland-Jones JM, Barrett LF, editors. Handbook of emotions. 3rd The Guilford Press; New York.
[27]. Buck, R.W. (1984). The communication of emotion. New York: Guilford Press.
[28]. Castro, V. L., Halberstadt, A. G., Lozada, F. T., & Craig, A. B. (2015). Parents' Emotion-Related Beliefs, Behaviors, and Skills Predict Children's Recognition of Emotion. Journal of Infant & Child Development, 24, 1.1-22.
[29]. Ciucur, D., & Florentina, A. (2012). The effects of a transactional analysis training programme on team leadership factors in automotive industry. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 33, 667-671.
[30]. De Shazer, S. (1988). Investigating solutions in brief therapy. New York: Norton.
[31]. De Jong, P. ; Berg, I.K.(1998). Interviewing for solutions. CA: Brooks.
[32]. Emmons, R. A. & King, L. A. (1990). Conflict Over Emotional Expression: Psychological and Physical Correlates. Journal of Personality and Social Psychology, 58, 5, 864-877.
[33]. Erskine,R.G.(2014). What Do You Say Before You Say Good-Bye? The Psychotherapy of Grief. Transactional Analysis Journal,44(4), 279-290.
[34]. Erskine, R. G. & Zalcman , M. J. (1979). The Racket System: A Model For Racket Analysis. Transactional Analysis Journal, 9,1, 51-59.
[35]. Freshwater, d. & Stickley, T. (2004). The heart of the art: Emotional Intelligence in nurse education. Journal of Nursing Inquiry,11, 2, 91-98.
[36]. Gross, J. J. (1998). The emerging field of emotion regulation: An integrative review. Review of General Psychology, 2(3), 271-299.
[37]. Gross, J. J. & John, O. P. (1997). Revealing feelings: Facets of emotional expressivity in self reports, peer ratings and behavior. J Pers Soc Psychol , 72: 435-48.
[38]. Gross, J. J. & John, O. P. (1998). Mapping the domain of expressivity: Multimethod evidence for a hierarchical model. Journal of Personality and Social Psychology, 74, 170-191.
[39]. Horowitz, M., Wilner, N., Alvarez, W. (1980). Impact of Event Scale: A Measure of Subjective Stress, Journal of Pschomatic Medicine, 41 ,3, 209-218.
[40]. Hwang, J. (2006). Aprovessing model of emition regulation: insight from the attachment system. PH.D thesis in art and science, United state, Georgia state University.
[41]. Johnston, L. D. ; O’Malley, P. M. & Bachman, J. G. (2002) Monitoring the Future National Survey Results on Drug Use, 1975–2002. Volume 1: Secondary School Students. Bethesda,MD: National Institute on Drug Abuse.
[42]. Joseph, S. Dalgleish, T. Williams, R. Yule, W. Thrasher, S. Hodgkinson, P. (1997). Attitudes towards emotional expression and post-traumatic stress in survivors of the Herald of Free Enterprise disaster. journal of clinical psychology. 36, 1, 133-138.
[43]. Kaltwasser, L. Hildebrandt, A. Wilhelm, O. Sommer, W. (2017). On the relationship of emotional abilities and prosocial behavior. Evolution and Human Behavior. 38, 3, 298–308.
[44]. Kennedy-Moore, E., & Watson, J. C. (2001). How and when does emotional expression help? .Review of General Psychology, 5, 187-212.
[45]. Kim, J. S. & Franklin, C.(2015). Understanding Emotional Change in Solution-Focused Brief Therapy: Facilitating Positive Emotions. Journal of Best Practices in Mental Health. 11,1 , 25-42.
[46]. King, L. A., & Emmons, R. A. (1990). Conflict over emotional expression: Psychological and physical correlates. Journal of Personality and Social Psychology, 58, 864-877.
[47]. Kring, A. M. & Bachorowski, J. A. (2010). Emotions and Psychopathology. Journal of Cognition and Emotion, 13, 5, 575-599.
[48]. Lakon, C.M., Ennett, S.T. & Norton, E.C .(2006) .Mechanisms through which dtug, sex partner and friendship network characteristics relate to risky needle use among high risk youth and young adults. Social Sience & Medicin , 63, 2484-2484.
[49]. Leppanen, J. Tchanturia, K. Treasure, J. (2017). Meta-analysis of the effects of intranasal oxytocin on interpretation and expression of emotions. Neuroscience & Biobehavioral Reviews.78, 125-144.
[50]. Linda, J. (2013). The efficacy solution focused group counseling on the quality of life academic and Emotional Burnout of Students. journal of Behavior, 32, 323-334.
[51]. Marini, C.M., Wadsworth, Sh .M., Christ, Sh .L. & Franks, M.(2017). Emotion expression, avoidance and psychological health during reintegration. Journal of Social & Personal Relationships, 34,1, 69-90.
[52]. Masten, A. S. (1991) Resilience and development: contributions from the study of children who overcome adversity. Development and Psychopathology, 2,4, 425-444.
[53]. Messman-Moore, T.L., Walsh, K.L , Dilillo, D. (2010). Emotion dysregulation and risky sexual behavior in revictimiziation . Child Abuse and Neglect, 34, 976-967.
[54]. Mongrain, M., & Zuroff, D. C. (1994). Ambivalence over emotional expression and negative life events: mediators of depressive symptoms in dependent and self- critical individuals. Journal of Personality and Individual Differences. 16, 3, 447- 458.
[55]. Riggio, H. R., & Riggio, R. E. (2002). Emotional expressiveness, extraversion, and neuroticism: A meta-analysis. Journal of Nonverbal Behavior, 26(4), 195-218.
[56]. Scherr, S. Mares, M.L. Bartsch, A. (2018). On the relevance of parents and TV as socializers of 6–19 year-olds’ expressions of emotion: representative data from Germany. Journal of Children and Media, 12,1, 1-18.
[57]. Tarrier, N. Sommerfield, C. Pilgrim, H.(1999). Relatives' expressed emotion and PTSD treatment outcome. Journal of Psychological Medicine. 29, 4, 801-811.
[58]. Thoits, P. A. (1989). The Sociology of Emotions. Annual Review of Sociology, 15, 1, 317-342.
[59]. Van Rijn, B., & Wild, C. (2013). Humanistic and integrative therapies for anxiety and depression: Practicebased evaluation of transactional analysis, gestalt, and integrative psychotherapies and person-centered counseling. Transactional Analysis Journal, 43, 150-163.
[60]. Van Rijn, B., & Wild, C. (2016). Comparison of transactional analysis group and individual psychotherapy in the treatment of depression and anxiety. Transactional Analysis Journal, 46,1, 63-74.
[61]. Van Rijn, B., Wild, C., Fowlie, H., Sills, C., & Van Beekum, S. (2011). Impact of transactional analysis psychotherapy training on self-awareness and ability for contact. International Journal of Transactional Analysis Research, 1,2, 3-11.
[62]. Waterloo, S.F. Baumgartner, S.E . Peter, J. Valkenburg, P.M. (2018). Norms of online expressions of emotion: Comparing Facebook, Twitter, Instagram, and WhatsApp. New media & society. 20, 5, 1813 –1831.
[63]. Whitley-Hunter, B. L. (2014). Validity of transactional analysis and emotional intelligence in training nursing students. Journal of advances in medical education & professionalism, 2,4, 138-145.
[64]. Widdowson, M. D. J. (2013). The process and outcome of transactional analysis psychotherapy for the treatment of depression: An adjudicated case series . PH.D thesis. England. University of Leicester.
[65]. Vinella, P. (2013). Transactional Analysis Counseling Groups: Theory, Practice, and How They Differ from Other TA Groups. Transactional Analysis Journal, 43, 1, 68-79.