1[. احراری، ابراهیم (1384). راهبردهای رسانه ای برای پیشگیری از بحران. فصلنامه پژوهش های ارتباطی، ش 42و 43: ص 155- 176.
]2.[ اسمیت، کیت (1392). مخاطرات محیطی. ترجمۀ ابراهیم مقیمی و شاپور گودرزینژاد، تهران: سمت.
]3[. پیشنمازی، پروانه (1394). ملزومات کارایی رسانه در پوشش خبری زلزله؛ نقش مدیران خبر در مدیریت بحران، روزنامۀ شرق، پنجشنبه 3 دی 1394: ص 11.
]4[. ترزیس، جرج (1384). نقش رسانهها در دوران بحران، ترجمۀ عباس محمدی شکیبا، فصلنامۀ پژوهش و سنجش، ش 42 و 43: ص 216-203.
]5[. ربیعی، علی؛ شاه قاسمی، احسان (1387). نقش ارتباطات در مدیریت بحران، نشریه مطالعات فرهنگی و ارتباطات. ش 7: ص 61- 81
]6[. رضایی بایندر، محمدرضا (1395). بررسی نقش رسانهها در آموزش مهارتهای شهروندی و رفتارهای مدنی، فصلنامۀ پژوهش و سنجش، تهران، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، ش 33.
]7[. روشندل اربطانی، طاهر ( 1387). نقش مدیریت رسانه در تحول بحران از تهدید به فرصت، فصلنامه پژوهش های ارتباطی، شماره 55.
]8[. سعادت، مهدیه؛ قربانینیا، زهرا؛ و لک، فاطمه (1392). بررسی تأثیرات ریزگرد در هوا، آب و خاک، اولین همایش ملی برنامهریزی، حفاظت از محیط زیست و توسعۀ پایدار، همدان، انجمن ارزیابان محیط زیست هگمتانه.
]9[. فاضلی، حمید (1392). هوشمندانه با بحرانهای ناشی از سوانح طبیعی مواجه شویم، فصلنامۀ کاربردهای فناوری و فضایی در مدیریت و کاهش خطر طبیعی، سازمان فضایی ایران.
]10[. فرامرزی، محمدسالار و صفرنیا، حسن (1396). ارتباطات بحران؛ هدایتگر سازمان به ساحل نجات، فصلنامۀ تدبیر، ش 218.
]11[. کاویانی راد، مراد (1390). نسبت ژئوپلیتیکی امنیت زیستمحیطی و توسعۀ پایدار؛ مطالعه موردی دریاچه ارومیه، فصلنامۀ مطالعات راهبردی. ش 1 (مسلسل 51): ص 115- 147.
]12[. گزارش کمیسیون انرژی مجلس (1395). بحران قطعی آب، برق و مخابرات در استان خوزستان.
]13[. مقیمی، ابراهیم (1393). دانش مخاطرات (برای زندگی با کیفیت بهتر و محیط پایدارتر)، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
]14[. نصراللهی، اکبر (1394). مدیریت پوشش خبری بحران در رسانههای حرفهای. تهران: همشهری.
]15[. نصراللهی، اکبر (1395). بحران در مدیریت بحران، روزنامۀ جام جم، ش 4273.
]16[. نیکنام، احمد (1396). میزان و چگونگی پوشش رسانهای ریزگردهای خوزستان. پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال.
[17]. Barnes, M. D, Hanson, C. L, Len, N, Meacham, A.T. & Mc Intyre. E. (2008). “Analysis of media agenda setting during and after Hurricane Katrina”, American Journal of public Health, 98(4) pp: 604-610.
[18]. Booth, S., A. (1993). Crises Management Strategy, London, Routledge.
[19]. Hayes, Maxine (2002). Crisis Communication: To Be Effective, Treat it Like Water, University of Washington School of Public Health & Community Medicine, Northwest Public Health
[20]. Meyers,G., & Holusha, J. (1988). Managing Crises, London, unwin.
[21]. Pearson, C.M, & Clair, J.A. (1998). “Reframing Crises Management”, Academy of Management Review.
[22]. Yates D. & Paquette S. (2011). “Emergency knowledge management and social media technologies: A case study of the 2010 Haitian earthquake”, International Journal of Information Management, 31, 1, pp: 6-13.